maandag 30 mei 2011

Emmers vol

Gisteren ruim 1,5 kilo en ook vandaag 1,5 kilo aardbeien geplukt. Alle aardbeien zitten of in de vriezer of in mijn buik. :) Ik maak er samen met yoghurt en peer een soort smoothie van in de blender. Lekker man! Echt genieten!

Gisteren heb ik nog meer rode koolplantjes in de tuin gezet. Ik zet er nu een bloempotje zonder bodem omheen, een soort cloche. het houdt de slakken op afstand en het lijkt er op dat zelfs de pietpeuterigste kleine plantjes op deze manier toch nog tot groeien komen! En dat betekent een hoop rode kool als alle planten goed doorzetten!

Vooraan heb ik nog rijen snijbloemen gezaaid. Er staat nu goudsbloem, dianthus, ridderspoor, zomeraster en afrikaantjes. Het linkerstuk van de tuin is nu zo goed als vol.
Aan de rechterkant heb ik nog een stukje over.
De peultjes die ik gezaaid heb laten hun koppie al zien!

Vanavond water in de tonnen aangevuld en gelijk ook de tuin gesproeid. Ik heb nog 4 rijtjes slaapmutsjes gezaaid en 2 rijen blauwe korenbloem. Tjonge, staat er eigenlijk ook wel ergens groente, haha?

Thuis heb ik weer een paar bakjes in de vensterbank staan. Vanmiddag gekocht en gezaaid:
  • boerenkool
  • spruitkool
  • dahlia
  • sierkomkommers
  • prei
  • lupine

Ik ben benieuwd!!! stuiter de stuiter! : 0)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten