zaterdag 21 mei 2011

Wat een dag!

In oktober heb ik winteruien geplant, tegelijk met knoflook. De uien hebben de hele winter in de tuin gestaan, inclusief een laag sneeuw van misschien wel 10 cm.
Vandaag heb ik de eerste 2 uien geoogst!! Joehoe! Bijna vergeten hoe het voelt om een ui uit de grond te trekken...wat geweldig toch weer. Ik was nogal bang dat het helemaal niks zou worden met die uien omdat het zo ontzettend nat was geweest op mijn tuin. Ik heb er destijds zelfs een 2-3 tal uitgetrokken uit pure frustratie omdat ze zo sompig erbij stonden. Zonde natuurlijk!! Nu heb ik een 10 tal superuien!


Vandaag 3 cherrytomaten erin. Dezelfde plantjes als vorg jaar gekocht, daar heb ik echt veel plezier van gehad.
2 Pioenen naast mijn andere pioen geplaatst. Nog weer 4 slaplantjes erbij. En dan nog een rekje erin waarbij ik peultjes heb gezaaid, vroege Hendriks. Ik ben benieuwd!
Verder nog 2 keer vingerhoedskruid erin. Die plantjes hebben de hele winter in de tuin in een potje gestaan. Ik had ze meegekregen van een plantenruilbeurs. Helemaal niet aan toe gekomen natuurlijk en ik dacht dat ze dood waren, maar nee...de groene blaadjes zitten er alweer in! Hup naar de groentetuin ermee!

En als fantastische afsluiter....weer een bodempje vol aardbeien mee naar huis!! Ze zijn echt heerlijk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten