woensdag 18 mei 2011

Radio

Tjonge, wat een leuke middag!
Ik kom aan op de groentetuin en daar staat de bus van Omroep Flevoland. Mijn vader is al druk in gesprek. Wat zou hij nu weer bedacht hebben? Blijkt dat ze verderop bezig zijn met een radio item over goed nieuws.
De presentator, Gerard, komt straks wel even naar mijn tuin. Whaaa! Even de familie inlichten dat de radio aanmoet!

Ik ga in ieder geval eerst de lathyrus erin zetten want die staan al veel te lang in bakjes thuis. Ze zijn al helemaal aan elkaar vast gegroeid.. Eerst de boompalen erin om een hekje je maken waar ze tegen op kunnen groeien. Zoals het een kunstenaar betaamt...er zit wel 1 fout in. Ik had ineens een spijkertje over.
ahum



Het staat erin. Ik heb een bodempje vol schitterende aardbeien die werkelijk fantastisch smaken. Wat een feest! De aardbeien worden regionaal bekend door Omroep Flevoland. Ze staan zelfs op twitter!
Daarna nog de gladiolen erin, de cosmea's (of wat er nog van over is..de slakken lusten ze heel graag blijkbaar). Van een collega nog een gewone courgette gekregen die er ook in moet. En nog wat iele zielige slaplantjes die ook eigenlijk helemaal opgegeten zijn door de slakken.

Nou nog lang niet klaar weer natuurlijk. Ik laat mijn bakje zaailingen nu maar even daar staan dan moet ik morgen ofzo maar weer. De grond is heerlijk los maar wat groeit er veel!!! (onkruid ja!)
De dahlia's die afgelopen weekend erin gingen komen al op. De zonnebloemen staan stevig te zijn en ik heb al meerdere bieten geteld. Het is echt een feestje!
Vanavond spinazie salade uit eigen tuin!


3 opmerkingen:

  1. Jeej, nu staat ie er wel!!!

    Kijken of deze ook blijft staan....?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee, dít is leuk.
    Wat een boffer, mocht ie ook nog van de aardeien snoepen!

    Groetjes, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, wat leuk!! Ten eerste je groente-blog en natuurlijk je radio intervieuw! Vroeg me al af of je wortel geschoten had in je tuin, ik dacht: die komt er nooit meer uit, gniffel. Maar leuk dat we dit zo kunnen volgen naast je andere blog.

    Groetjes, Simone

    BeantwoordenVerwijderen