maandag 6 juni 2011

De American Giant

American Giant. Mét hoofdletters! Want als deze pompoensoort goed groeit kan hij wel 150 kg worden. Hij staat dan ook alleen maar in mijn tuin vanwege de lol! En wat zag ik afgelopen zaterdag??? Jaaaa, er is een hele kleine American Mini te zien!!



Wat betreft de winteruien zit ik nu op totaal 5 stuks! Ik heb er inmiddels 1 van gegeten en dat was werkelijk om te smullen! Nu liggen er weer 2 te besterven zoals dat dan heet. 1 is afgelopen weekend naar mijn oma toe gegaan zodat zij ook kan meegenieten! :)


En wat hebben we dan nog meer? De prei die in bloei staat. Steeds vergat ik er een foto van te maken terwijl het zo mooi is. Alle preien hebben dikke knoppen en de 1 na de ander knalt open om mooie kleine bloemetjes te tonen.
De nieuwe prei staat inmiddels voorgezaaid op de vensterbank. Daar staan ook de andere plantjes van vorige week en ook dat groeit allemaal voorspoedig!

En dan..als klap op de vuurpijl...mijn mooie helderrode kers! Blijven duimen dat de vogels hem niet ontdekken!
Er waren er ooit 4, nu zijn het er nog maar 3...ik hoop zó dat die 3 netjes op hun plek blijven hangen..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten