zondag 22 mei 2011

Onkruidmarathon

Vandaag heb ik een soort van onkruidmarathon gehouden. Van 1 uur 's middags tot 8 uur 's avonds ben ik non-stop aan het werk geweest. Het was een hoop werk maar het is er ook goed van opgeknapt!!
Eerst al het onkruid aan de rand eruit. Omdat mijn tuin vorig jaar (en het jaar daarvoor trouwens ook) leeg heeft gestaan groeit er enorm veel kweekgras. Heel, heel, heel irritant! En de distels schieten ook uit de grond dus ik moest er hoognodig bij.
Daarna weer van alles erin gezet. De rode koolplantjes heb ik een beetje extra bescherming gegeven door middel van bloempotjes zonder bodem. Slakken zijn blijkbaar dol op alles waar ik zoveel energie in heb gestopt dus ik hoop dat ze het zo gaan volhouden! :)
Rijtjes bieten erbij gezaaid, mijn eerder rijtje komt heel mooi op. Nog meer zinnia's, radijsjes met een witpuntje, papaver en vingerhoedskruid gestrooid (en maar kijken wat er op komt), Ageratum (nooit van gehoord mar het lijkt een mooi paars/ blauw lage bloem) en ierse bellen.
Ben benieuwd!
Het begint steeds meer vorm te krijgen.
Ik zie ook overal de zaailingen met hun neusje boven d egrond. De zinnia's kijken me aan en de eerste bonen rekken zich al uit!

Toen nog even als een pinquin heen en weer gelopen om ervoor te zorgen dat mijn paadjes een beetje vorm krijgen. Moet toch maar aan de klompen denk ik want met die sneakers van mij schiet dat niet zo op.
:P

Ik neem een zak vol spinazie mee naar huis. Van mijn vaders tuin een bos prachtige roze pioenen en een emmer aardbeien. Deze keer 3 van eigen tuin en de rest van mijn vader. Die haalt inmiddels de aardbeien weer met emmers tegelijk er af. Onvoorstelbaar smullen geblazen!

Geen fotootjes deze keer, ik was mijn camera vergeten. Nu ga ik toch echt languit. (en dat roep ik intussen ook alweer een uur..maar nu ga ik echt...nee echt! )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten