woensdag 8 juni 2011

Even schoffelen

Vanmiddag was ik veel te moe, dus vanavond dan maar even de laarzen aan! Ik heb zo goed als de hele tuin geschoffeld. Best een zwaar werkje want eigenlijk was de grond te nat. De dahlia's die ik afgelopen zondag bij de Kleine Plantage in Eenrum heb gekocht staan er goed bij. Daar ben ik heel blij mee! Nu heb ik in ieder geval 6 dahlia's die mooi groeien en wie weet komen die andere 2 dan nog wel later op.
In de grote zonnebloemen zitten al mooie knoppen. de stelen zijn echt reusachtig, ongelooflijk hoe dat uit zo'n klein zaadje ontstaat.
De rode kolen met de kokertjes eromheen groeien ook als kool, zoals het hoort.

En dan de bonen aan de stokken...tjonge jonge, ik kan maar beter snel bonenrecepten gaan zoeken want dat worden er denk ik heel veel!

De gezaaide slaapmutsjes komen op en ook het rijtje goudsbloemen staat er mooi bij. Ik denk trouwens niet dat de afrikaantjes wat gaan doen..daar moet ik misschien nog wat anders voor in de plaats zaaien.
Kortom het groeit als een tierelier allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten