vrijdag 10 juni 2011

Weer wat rijtjes

Zo, vanmiddag weer even heen. Met mezelf de afspraak dat ik om 15.00 uur terug ga aangezien er ook nog andere dingen moeten gebeuren. Waarom kun je je afvragen want het is weer heerlijk op de tuin! Wat een warmte en wat een buitenleven!
Ik ga dus maar gelijk aan de slag. Eerst een winterui eruit ( weer 1!!) en dan dat stukje tuin goed schoonmaken en losmaken. Ik zaai hier een bloemen/bijenmengsel wat ik vorig jaar (of het jaar daarvoor misschien al) heb meegekregen van de bijenhouders open dag.



Voorin de tuin zet ik langs het hek de dahlia's die ik thuis opgekweekt heb uit zaad. Hopelijk slaan ze goed aan en zorgt het er op deze manier ook voor dat het onkrui daar een beetje weg blijft. Het eerste stuk direct achter het hekje strooi ik nog eventjes vol met goudsbloemen...altijd leuk en die blijven relatief laag zodat het hekje goed open kan.





Dan nog even de Malope erin. Een mooie hoge snijbloem, tot ongeveer 1 meter hoog. Die zet ik achter de bessenstruiken tegen het hek aan. Ook daar groeit veel kweek en distels. Je kunt echt goed merken dat dit stuk van de tuin vorig jaar leeg stond.

Dan is het toch echt 15.00 uur! Ik heb nog helemaal niks gedaan!! Haha, nou ja toch de boel inpakken dan maar. Snel nog wat besjes gesnoept, die zijn zo goed als rijp. De spinazie onder geschoffeld en de boel opruimen.

Snel nog een observatierondje doen....de American Giant heeft 3 (!!) grote bloemen. Ik zie overal kleine kiemplantjes van mijn gezaaide bloemenrijtjes. De tomaten hebben kleine bloemetjes. De lathyrus lijkt zich nu eindelijk vast te houden aan het draadje. En de slakroppen gaan heel hard! Vooral het eikenbladsla is zo goed als klaar. De eerste goudsbloemen staan in bloei!
De stokbonen schieten omhoog en ook mijn rode kers hangt er nog steeds!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten