zondag 12 juni 2011

Mooie dag

Een mooie dag om weer wat te doen. Met een verkouden en vol hoofd dus naar de tuin. Voel me een vaatdoek maar misschien knap ik er wel van op.
In plaats van zaaien ben ik eigenlijk alleen maar aan het schoffelen en op de knietjes met een harkje bezig. Bij de wortels trek ik er 2 uit die toch te strak op elkaar staan...wat ruikt dat al heerlijk naar wortel! Ik moet maar gauw nog wat rijtjes bijzaaien want lang niet alles komt op.
De radijsjes heb ik uitgedund. Ik neem wat pluksla mee naar huis en dat smaakt heerlijk. Het groeit allemaal goed maar het kan me echt niet snel genoeg. Zie trouwens dat de slakken mijn dahlia's hebben ontdekt en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dus snel maar even wat slakkenkorrels erbij.
De grond is wel heerlijk los nu na al dat water van gisteren!
Het ziet er weer netjes uit in ieder geval, opgeknapt ben ik helaas niet deze keer...bleeh. Eerst maar eens uitrusten nu!

3 opmerkingen:

  1. Hey Dorith, leuk dat je mijn blog weer eens bezocht hebt. De knoppen van de stokroos zijn nog niet open, maar het duurt niet lang meer. Ik heb jouw groenteblog ook weer even bijgelezen, mensen, wat ben je er druk mee, lijkt wel een fulltime job. Je schrijft er wel zo aanstekelijk over, dat ik ook bijna een groentetuin zou gaan beginnen, haha.
    Dat goudsbloemzaad, heb je dat zo in de volle grond gezaaid? En zou dat nu nog kunnen? Heb nl. ook een zakje liggen, maar ik dacht dat ik alweer te laat was.
    Ben heel benieuwd naar je oogsten, misschien een keer een overzichtsfotootje van de tuin??
    Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi!
    Leuk zo'n lang berichtje!
    Ja, goudsbloemzaad kan zo de grond in...nu ook nog hoor. Zou het gewoon doen, het ontkiemt heel snel bij mij.
    Het is idd superdruk maar ook heel leuk! Kralen maken ligt dus wel op z'n gat helaas..komt wel weer.
    Er komt ook nog wel een overzichtsfotootje..maar moet er goed aandenken om fot's te maken hoor want de tijd vliegt! :)
    groetjes Dorith

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt, ik ga het alsnog zaaien... moet alleen nog een plekje zien te vinden... het staat een beetje vol, haha! Je hoort het wel of het gelukt is! Groetjes, Simone

    BeantwoordenVerwijderen