dinsdag 16 augustus 2011

Wat valt er te beleven?



Tja, wat zullen we er eens van zeggen.
Onkruid wieden.
Onkruid wieden.
Onkruid wieden.
Onkruid wieden.
Onkruid wieden.
Onkruid wieden.
Onkruid wieden.
enzovoorts.

Haha!
Maar dat is nog niet eens een straf met zo'n stralende dag als gisteren! Het was heerlijk op de tuin!
Momenteel ben ik dus heel, heel, heel erg druk met maar pogingen doen dat onkruid weer redelijk  onder controle te krijgen. En dan kom je op je knieën langs alle mooie groenten en bloemetjes.
Gisteren heb ik mijn cosmea's een touwtje gegeven ter bescherming dat ze niet omvallen. Ze staan er zo mooi heldergroen en bossig bij, ik kan niet wachten tot de bloemen komen.
De Irish bells (ook bloemen) zijn er lang niet zoveel als gedacht maar als je daar op je knietjes naast zit dan ruik je ze al! En dat terwijl er nog geen bloemknop te zien is.



De boerenkoolplantjes die ik in de tuin had gezet als echt ieniemienie plantje met een steeltje zo dun als een dikke haar zijn nu mooi grote planten! Fantastisch toch! En dan duik ik weer eens in mijn courgette plant, blij zijnde dat ik dit jaar maar 2 planten heb. Want er zit alwéér een courgette aan! ( de tweede plant houdt zicht voorlopig nog rustig, ik vind het niet eens zo erg haha)
Gisteren heb ik mijn rekje met peultjes opgeruimd. Dat was een verkeerde timing van mij. De peultjes waren op zijn mooist (denk ik) toen we op vakantie waren. Nu waren ze gelig en al opgegeten door allerhande beestjes. We hebben er niks van gehad deze keer. Gelukkig heb ik nog 8 stokken staan ddie VOL hangen met andere bonen!

Aan de andere kant van de tuin groeien de pompoenen goed door. En af en toe trek ik er eens een winterwortel uit. Sommige lijken toch wat aan de natte kant, ik weet het niet goed of dat wel goed gaat. We zullen wel zien. De dahlia's komen nu allemaal tot bloei, en tjonge wat zijn ze mooi! Waarom heb ik eigenlijk maar 5 planten? Volgend jaar wil ik er nog wel wat soorten bij!

Natuurlijk zijn er ook altijd minder leuke zaken. De tomaten die zo mooi waren zijn nu al ziek. Het is veel te nat geweest en te weinig zon. Afgelopen week heeft ze genekt denk ik. Ik heb ze nu rigoureus gesnoeid zodat de laatste paar tomaatjes misschien nog wat zon van deze week kunnen vangen. Maar eigenlijk weet ik al wel hoe laat het is. Volgend jaar maar weer proberen dan.


Er zijn trouwens ook al een aantal chrysanten in bloei! Dat is heel vroeg, meestal is het zo rond september.

Nou en terwijl ik dit zit te typen begint de zon buiten weer te schijnen. Dat staat inherent voor kriebels die niet stoppen en het ' opschieten- opschieten' gevoel want ik moet naar de tuin!!! Verder met mijn onkruid en al die andere leuke dingen! Wiiihiioe!

(Het was maar goed dat het vanmorgen zo druilerig was, heb ik eindelijk wat achterstallige klusjes in huis kunnen doen :P )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten