vrijdag 10 mei 2013

Volgende stap

Vanmorgen vroeg de tijd gehad om hard te werken.
Eerst maar eens kijken hoe de boel erbij ligt want het is alweer te lang geleden. Valt nog niet mee om tijd voor jezelf in te ruimen met een baby erbij...
De aardbeiplanten staan er heel mooi bij! Dat belooft wat! Mijn uien en knoflook staat al wel 4 cm hoog. Mooie groene sprieten! De fruitboompjes staan in bloei en ook dat lijkt goed te gaan.

Eerst maak ik met 4 tonkin stokken een wigwam voor de snijbonen. Daarna zaai ik 3 rijtjes met radijsjes onder de fruitbomen.
Dan 5 rijen bloemen. Gewoon maar uitproberen wat dat wordt. Ik doe, slaapmutsjes, zomerchrysantjes, irish bells, korenbloem in het roze en kogelamarant.
We zullen zien wat het doet.
Daarna plant ik nog meer uitjes, ik had nog een zakje plantuitjes liggen en die stop ik samen met wat verdwaalde knoflookteentjes in de grond.
Ik besluit toch ook maar de dahlia zaailingen in de grond te zetten. Weet niet of het wel verstandig is want de plantjes zijn nog erg teer en kwetsbaar. Maar eigenlijk wil ik ze gewoon niet langer in huis hebben :).
Ik zet er voor de zekerheid wel een cloche omheen.
Als laatste maak ik nog het strookje rechts van het pad zo goed als kweekvrij. Ik strooi het helemaal vol met goudsbloemzaadjes. En bij het hek doe ik zonnebloemzaadjes. Als dat allemaal gaat bloeien wordt het een vrolijke boel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten